Delen:
Snel kiezen
Zoek op kleur
Zoek op prijs
Zoek op land
Zoek op producent

Veelgestelde vragen


Contact


Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

U kunt ons bereiken per e-mail info@ruchtie.nl, telefoon (+31 570 624582) of via ons contactformulier. Kijk op onze pagina Contact voor alle gegevens.

Openingstijden


Wat zijn de openingstijden van de winkel?

Maandag       Gesloten
Dinsdag 09.00 - 18:00 uur
Woensdag 09.00 - 18:00 uur
Donderdag     09.00 - 18:00 uur
Vrijdag 09.00 - 18:00 uur
Zaterdag 09.00 - 17:00 uur
Zondag       Gesloten

Account


Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken is heel eenvoudig: Deze wordt automatisch aangemaakt bij uw eerste bestelling. Hier ontvangt u inloggevens van via de mail. U kunt er ook voor kiezen om zelf een account aan te maken. Dat kunt u doen door de volgende stappen:

1. Klik bovenaan op ’Inloggen’.
2. Vul uw gegevens in.
3. Klik op ‘Inschrijven’ en uw account is aangemaakt.

Een bevestiging zal naar het door u ingevuld e-mail adres worden verzonden. U kunt meteen met uw account winkelen bij [website].

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Uw naam, e-mailadres, bezorg- en factuuradres en betalingsgegevens kunt u zelf aanpassen in uw account:

1. Klik bovenaan op ’Inloggen’.
2. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
3. Links op de pagina vindt u het kopje ‘Uw account’. Klik daar op ‘Naar uw profielpagina’.
4. Hier kunt u nu uw persoonlijke gegevens wijzigen.

Ik ben het e-mailadres van mijn account vergeten.

Indien u het e-mailadres van uw account bent vergeten of niet meer hebt dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Waar kan ik inloggen?

U kunt rechts bovenin bij de winkelwagen inloggen.

Waar kan ik mijn wachtwoord veranderen?

1. Klik bovenaan op ’Inloggen’.
2. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
3. Links op de pagina vindt u het kopje ‘Uw account’. Klik daar op ‘Naar uw profielpagina’.
4. Bovenaan deze pagina vindt u een link 'Klik hier om uw wachtwoord te wijzigen.'

Bestellen


Hoe plaats ik een bestelling?

Zoek het artikel dat u wilt kopen en klik op 'bestel' of 'in winkelwagen'. Wilt u verder rondkijken? Geen probleem, het artikel blijft in de winkelwagen. Is uw winkelwagentje naar wens gevuld, kies dan "Afrekenen". Meer informatie vindt u bij Bestelling en Levering

Hoe kan ik één (of meerdere) product(en) retourneren?

Op de pagina Retourneren vindt u alle informatie om een product te retourneren.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos.

Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien Ruchtie's Wijnhandel reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (alleen als u de bestelling aan de deur weigert en ongeopend laat meenemen door de bezorger).

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over mijn bestelling?

Heeft u een vraag of een klacht over één van onze producten dan kunt u contact met ons opnemen via e-mail of telefoon.

Vermeld u daarin uw persoonsgegevens, datum bestelling en uw bestelnummer en de aard van uw klacht. U kunt binnen 2 werkdagen een reactie van ons verwachten. Uiteraard zullen wij ons best doen om uw klacht naar tevredenheid op te lossen.

Bezorgen


Wie bezorgt mijn bestelling?

De bezorging wordt geregeld via Packs. Via track en trace kunt u uw zending live volgen.

Wordt een bestelling van meerdere artikelen in één keer bezorgd?

Wanneer u iets bestelt, wordt de bestelling standaard in één keer verzonden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt wanneer de bestelling bezorgd wordt. 

Indien een bepaald product een langere levertijd heeft dan verwacht, dan is het mogelijk om het in gedeeltes te laten bezorgen.  Neem in dit geval contact met ons op.

Kan ik een bestelling buiten Nederland laten bezorgen?

Afhankelijk van het land is het mogelijk, tegen een bijdrage in de verzendkosten, uw bestelling buiten Nederland te laten bezorgen.
 

Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling bezorgd wordt?

Bij het afrekenen kunt u bezorginstructies doorgeven door uw voorkeur te noteren in het opmerkingen veld.

Levertijden


Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij proberen uw bestelling binnen 2 werkdagen bij u te bezorgen. Dit is wel afhankelijk van de gekozen betaalmethode.

Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb die nog niet ontvangen.

Wij streven ernaar om uw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Is uw bestelling na 3 dagen nog niet aangekomen? Neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag verder.

Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen.

Indien u niet alle producten hebt ontvangen, zonder dat wij hier van te voren over hebben geïnformeerd, neem dan contact op met ons. Wij helpen u graag verder.

Hoe snel ontvang ik een bestelling?

Wij proberen uw bestelling binnen 2 werkdagen bij u te bezorgen. Dit is wel afhankelijk van welke betaalmethode u kiest.

Betalen


Met welke methoden kan ik betalen?

U kunt betalen met iDEAL, Omnikassa voor credit card betalingen, vooraf overmaken of, cash en pin betaling bij ophalen van uw bestelling in de winkel. Meer informatie kunt u vinden op de pagina Betaalmethodes.

Vanaf welk bedrag worden er geen verzendkosten berekend?

Wij bezorgen uw wijnen vanaf 6 flessen gratis in geheel Nederland op één afleveradres, in Deventer eo met onze eigen besteldienst. In andere gevallen vragen wij een bijdrage van € 7.50 in de verzendkosten voor bezorging per pakketdienst. Gelieve met ons contact op te nemen voor meer informatie over betaal- en leveringsafspraken. U ontvangt een e-mail mbt aflevering dmv track en trace. Zie ook onze site tbv leveringsvoorwaarden. De verzendkosten zijn incl. BTW

Hoe snel word ik terugbetaald bij annuleren of retourneren?

Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen na retour ontvangst van uw zending aan u terugbetaald.

Ik heb per ongeluk dubbel betaald of teveel betaald, krijg ik dit geld terug?

Ruchtie's Wijnhandel stort teveel betaalde bedragen per omgaande aan u terug. Heeft u na twee weken uw geld nog niet terug, neem dan contact op met ons.

Privacy


Hoe wordt er omgegaan met mijn gegevens?

Ruchtie's Wijnhandel respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Voor een uitgebreide toelichting bekijk ons Privacybeleid.

Even geduld a.u.b.